Sunday, January 2, 2011

Asyura namaku :)

Salam.. (gaya sopan2 gtu) :p

Selamat tinggal bulan Muharram.. Selamat datang tahun 2011 :) Azam? takdek2! hahaha.. pade saye, azam saye apabila start nya sem baru, ngeh3.. so setiap kali sem baru, baru ada azam baru.. jadi azam saya dalam setahun tu ada la beberapa kali kan, ;) okay, cakap pasal bulan Muharram, hari ni, 27 Muharam 1432. dah nak habis dah bulan Muharram. Dalam bulan Muharram ni ada satu hari yang istimewa tu kan. iaitu 10 Muharram :) pada 10 Muharram ni:

"Allah Taala menjadikan langit dan bumi pada hari Aasyura, menjadikan laut pada hari Aasyura, menjadikan bukit-bukit pada hari Aasyura, menjadikan Nabi Adam dan juga Hawa pada hari Aasyura, lahirnya Nabi Ibrahim juga pada hari Aasyura, dan Allah S.W.T menyelamatkan Nabi Ibrahim dari api juga pada hari Aasyura, Allah S.W.T menenggelamkan Fir'aun pada hari Aasyura, menyembuhkan penyakit Nabi Ayyub a.s pada hari Aasyura, Allah S.W.T menerima taubat Nabi Adam pada hari Aasyura, Allah S.W.T mengampunkan dosa Nabi Daud pada hari Aasyura, Allah S.W.T mengembalikan kerajaan Nabi Sulaiman juga pada hari Aasyura, dan akan terjadi hari kiamat itu juga pada hari Aasyura" - link

dannn, JENG3!!! Pada 10 Muharram ni juga la saya dilahirkan di dunia ini, heheheh.. pada Hari Asyuraa tuhhh, hehehe ;)

 Mak pernah cerita kat saya, kalau tak kan, mak nak bagi nama saya Asyuraa.. NUR ASYURAA :)
sedap kan nama tu? hehehe.. Tapi ayah saya taknak, huhuhu.. So membesar la saya dengan nama saya sekarang ni yang bermaksud Cahaya yang Terpelihara.. Alhamdulillah, jadi seorang insan yang terpelihara saya.. (hahaha! perasan!)

The best thing is, whenever is my birthday, mak akan buatkan saya bubur Asyuraaa!! yehhh! Since kitorang berasal dari Johor, so bubur Asyura kitorang pun style Johor la. Bubur Asyura style Johor is like bubur lambuk la.. nak?? nak ke?? tak boleh! hahaha.. Maaf la, gambar je yang tinggal :p


Mmmuuahh! wallllaa!!~ ;)



weeewiitttt!!~ :p



Selamat menjamu selera! hahaha.



Hey, really.. Sempena tahun baru ni, I wanna become more confident in whatever that I do, write, speak, ect., ect.. Pendek kate, semua la. And in order to achieve that, i do have to believe my own self! aite?? (ayat berterabur, menyampahh~)

Tq, c ya, Wassalam :)

2 comments:

  1. Assalamualaikum...
    Sedap la. Sis pun suka bubur asyura sbb mcm2 jenis kacang ada

    ReplyDelete
  2. wslam.. suke ea? sile2 buat, ekekeke

    ReplyDelete